2010. március 20.

Alice csodaországban 3D

0 hozzászólás
Az egyik legjobban várt film volt számomra ebben az évben és azok között volt számon tartva, amiket mindenképpen moziban és 3d-ben kell megnézni. Ezen a héten volt szerencsém megtekinteni a továbbiakban röviden a filmről és a vele kapcsolatos élményeimről írok.

 Az első, amit el szeretnék mondani, hogy nagyon elegem van már ebből, mármint nem a filmekből, hanem a hype-ból, ami megelőzi őket. Ebből következően, már hónapokkal némely esetben akár 1 évvel a film, játék, könyv kijövetele előtt, kialakul egy kép az emberben a megtekintett trailerek, előzetes kritikák alapján és majd megszakad, mikor meghallja hogy mennyi van még hátra a tényleges megjelenésig.
És aztán persze jön a pofára esés. Nem feltétlen az Alice-ről beszélek most, hanem arról, hogy a mai világban sajnos nem nagyon lehet másféleképpen tájékozódni és akit érdekel valami, az meg fogja nézni a trailert, el fogja olvasni az ajánlót és ott ragad előtte nyálcsorgatva, mert igazán nem telik semmibe a film legjobb jeleneteit, legszebb képeit, másfél percbe sűríteni, sokszor hatásvadász módon.
Valami hasonlóról van szó az Alice-nál is.
Leültem elé és vártam a csodát, de nem jött. Az előző hype-effektusra még az is rátett egy lapáttal, hogy Tim Burton rendezésről van szó és az előzetes filmélmenyeimre alapozva vele kapcsolatban, nem nagyon vártam volna csalódást. Mert az volt.
Az ember azt várja, hogy a gyönyörű képi világ és az amúgy is zseniális road-movie, rajzfilm elgondolás mellé, kapjuk a csodásan megírt karaktereket és egy remekbe szabott újragondolást. Legalábbis én erre számítottam, de nem teljesen ezt kaptam.
Az Alice-t alakító Mia Wasikowska nem tudta hozni a bűbájos, kíváncsi kislány szerepét, Johnny Depp pedig, nem tudott, vagy nem engedték kibontakozni szerény véleményem szerint, mivel mással nem tudtam magyarázni a lapos teljesítményt.
Akivel nem volt semmi bajom, az a Vörös királynőt alakító Helena Bowman Carter, aki már a Harry Potter 5.-ben, Bellatrix Lextranget alakítva elnyerte a tetszésem színészi játékával, itt is ferge...teges volt. A macska és a nyúl olyanok voltak, amilyennek kellett, nem tudnék belekötni és abban is reménykedek, hogy csak a magyar szinkron rontotta nekem, Johnny Depp alakítását.
Tervezem felirattal az újranézést, pontosan az ilyenek miatt.
Amivel kapcsolatban még fenntartásaim vannak, az mindenképp a bugyuta befejezés, amit igazán meg lehetett volna oldani másképpen is.
Végeredményben megéri szerintem megnézni, már csak az igazán gyönyörű képi világáért és tökéletes kikapcsolódást is nyújthat, arra a másfél órára, ha szemet hunyunk pár apróság felett. Amit még nagyon fontos megjegyeznem, ne gondoljon senki világmegváltásra, mese volt, mese is maradt az Alice, végül is ezért szeretjük.
 


Mindenki adjon egy esélyt neki és nézze meg, milyen mély is a nyúl ürege.
by Artemis

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése