2010. március 19.

Pacific: A hős alakulat (pilotkritika)

0 hozzászólás
Igen a Band of Brothers (Elit alakulat) után megérkezett a "folytatás", amit már nem nagyon kell reklámozni, mert már így is agyon van, én még is megtenném, mivel biztos van még olyan aki nem hallott róla.



















Akik nem ismerik az elődjét, azoknak mondanám, hogy egy HBO original series-ről van szó, tehát az HBO által készített sorozat, ami már lehet, hogy mindent el is mond róla, vagy legalábbis nagyok az elvárások. Az elődjéhez és az előző héten startolt The Pacific-hez is olyan nevek társulnak, mint Steven Spielberg és Tom Hanks. Amikor pedig a beleölt milliókat kezdjük el számolgatni, csak eggyel több indok van amellett, hogy ezt nézni kell és nem szabad csak úgy elmenni mellette.
Fontos még megemlítenem, hogy majdhogynem az amerikai premierrel egy időben lehetett nézni a magyar HBO-n is szinkronnal az első részt, ami csak dicséri az ott dolgozókat és hatalmas eredménynek számít jelen helyzetben. 

 Szóval ezek tudatában és mivel az Elit Alakulatot is egy hete fejeztem be, friss emlékekkel ültem le a pilot elé.
Be kell vallanom, nem éreztem ugyanazt, mint az Elit Alakulat első része közben, valami nem klappolt, nem állt össze és kezdetben nem is tudtam megmondani, mz.i is a
A látvány magával ragadó, az effektek tökéletesek, a hang úgyszintén (aki csak teheti HD-ban nézze), látszik hová mentek a dollármilliók. A csatajelenetek izgalmasak, tökéletesen megkomponáltak, a karakterek elsőre is szimpatikusnak tűntek és már előre tudom, hogy mind nagy kedvenc lesz és félek ki marad ott a csatatéren, viszont ahogy ebbe belegondoltam, beugrott, hogy mi hiányzott.
Míg az Elit Alakulatnál már-már a szívemhez nőttek a karakterek a kiképzés során, minden archoz társult valami emlék, itt csak kapkodtam a fejem, hogy most ő kicsoda, vajon honnan ismerjük.
Biztos vagyok benne, hogy ez meg fog változni remélhetőleg már a következő részben és kapunk egy teljesebb képet a fő- és mellékszereplőkről.
A történet a címből is fakadóan, a II. világháború Csendes-óceáni hadszínterét hivatott bemutatni, ellentétben az Elit Alakulat-tal, amely az európai front főbb mozzanatait vonultatta föl.
Egy nagynak mondható változtatás az is, hogy most nem egy egész századot követhetünk nyomon, hanem 3 főszereplő köré épül a sztori.
Pozitívumként még el tudom mondani, hogy most a tengerészgyalogság került előtérbe, akik talán még a légi desszantosoknál is keményebb arcok voltak, és húzósabb szituációkra lehet majd számítani a japánokkal folytatott küzdelemben.
Így zárásképpen elmondanám még, hogy rettentően hiányoltam a már megszokott dokumentumfilmes bevágásokat, a veteránokról készült interjúkat, mivel azok döbbentettek rá igazán, mekkora hősök is voltak, miket éltek át és mennyit tettek a hazájukért egy sokszor értelmetlen háborúban.
A végére pedig jöjjön egy mesterien összerakott trailer természetesen az HBO-tól.
Mert ez nem TV. Ez HBO.

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése